x change link

----welcome!!!---


I made this widget at MyFlashFetish.com.

nuff!!!

Followers

About Me

My photo
I am cik rien....22 years old(27 march)...trying best what im doing..love people who love me.. :)...

Friday, April 30, 2010

Long distance relationships and dating occur when two people live far apart from each other and are unable to see each other but on holidays, weekends, or on vacation.
Long distance dating can be very difficult for some relationships if the people want to be together more often. Som people enjoy long distance relationships because it gives them the time apart from each other to fully appreciate each other when they are able to be together.
Some long-distance dating may not last a long because they are too difficult or one of the people in the relationship may end up moving closer so they can be together.
When couples experience long distance dating they are usually able to see each other on the weekends if the distance isn’t too far apart. If the couple is too far away to be able to see each other on the weekends then they will use their vacation time from work and see each other on the holidays. Whenever they can get the time available they will see each other.
The couples are able to communicate by phone, email, and other methods, but they can only see each other when one of them are capable of traveling.
Long-distance dating can be difficult for some people if they find they want to see more of the other person and the distance is just too far.
However, it can be good for a relationship to have the time apart because when they do see each other the two are extremely happy to be together and they don’t take each other’s time for granted.

~mutiara kata~

"BUKAN SEMUA YANG MENGGEMBIRAKAN HATI KITA BAIK UNTUK KITA.KADANG2 YANG  MENGGEMBIRAKAN ITU TERSEMBUNYI DERITA.DAN BUKAN SEMUA YANG MEMUALKAN KITA TIDAK BAIK UNTUK KITA.KADANG2 DI  SITU LAH TERLETAKNYA KEBAHAGIAAN...-HM TUAH ISKANDAR

~cinta jarak jauh~

hubungan jarakjauh menuntut kesabaran dan kesetiaan yang lebih tinggi....so sape2 yang sedang menjalinkan cinta jarak jauh(macam aku)...hahaha.....ader beberape perkara yang dapat megukuhkan hubungan tersebut....

  1. kepercayaan dan kejujuran(aku percaya pada dia dan hanya menyerahkan pada takdir)
  2.  komitmen....komitmen amat penting dalam perhubungan..faktor jauh atau dekat bukan menjadi satu masalah...cuma ia lebih mencabar...ia sebenarnyer terpulang pada individu masing2...
  3. selalu berhubungan...komunikasi amat penting dalam satu perhubungan...
  4. kesetiaan....perhubungan ini memerlukan kesetiaan antara pasangan yang bersungguh2...dan ikhlas..jika tidak...hubungan sebegini tidak akan berjaya
  5. emosi....jgn terlalu beremosi ketika berjauhan kerana faktor jarak dan jarang bertemu muka membuatkan anda anda sering menaruh prasangka buruk.kawal emosi sebaik mungkin dan perlu berfikiran positif bg mengelakkan pergaduhan...
  6. bersabar
  7. bertolak ansur
  8. hormat menghormati antara satu sama laen..
well...tak semuanya kita dapat ikut...sebagaimana manusia normal...kita tidak lepas dalam melakukan kesilapan sama ada dalam keadaan sedar atau tidak sedar..... 

    ~cinta jarak jauh~

    Hubungan jarak jauh

    Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.

    Lompat ke: pandu arah, gelintar
    Hubungan jarak jauh merupakan hubungan percintaan di antara sepasang kekasih yang berjauhan di antara satu sama lain.
    Semakin ramai pasangan yang mengamalkan cinta jarak jauh berikutan dengan kemudahan Internet dan sistem telekomunikasi mudah alih yang semakin pesat membangun sekarang ini.
    Cinta jarak jauh boleh berjaya sekiranya pasangan saling percaya pada satu sama lain.
    Kekuatan cinta jarak jauh sebenarnya terletak kepada pasangan itu sendiri. Ramai yang berpendapat bahawa cinta jarak jauh sukar untuk dikekalkan. Ini adalah kerana mereka tidak berusaha untuk menjadikan cinta jarak jauh mereka sebagai satu tanggungjawab untuk mereka kekalkan.

    ~hoNda~dreams come true...

    kereta idaman aku.....hahahaha.....

    ~tanya pada diri sendiri.....adakah anda sahabat sejati??~

    sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar,
    sahabat yang setia bagai perfume yang mengharum,
    sahabat yang sejati pula menjadi pendorong impian kita,
    sahabat berhati mulia pula membimbing kita ke jalan Allah,
    justeru itu,nilailah erti persahabatan yang kita miliki,
    tanya pada hati,adakah diri ini sahabat sejati???



    ~salam......~

    salam...setelah lame aku x menulis di blog ini...kerana line maxis kat area rumah aku tu cam siot jer...so,aku lost contact ngn insan tersayang....dansahabat handai ku...huhu....sedih nyer.....n skunk ni...akukat kampung...di pahanng....hehe..rindu kampung...aku juga jumpe kawan baek aku di skolah dulu...hehe...erm...si dia plak arie nie sibok exam...customer service....erm...ntah...angin x baek plak dier tu..hahahaha

    Wednesday, April 28, 2010

    ~i love u~

    losing u was i like losing the very best part of me

    ~oppss!!~

    if i tell u i love u,can i keep u forever??

    ~lima perkara perosak hati~

    Hati adalah pengendali. Jika ia baik, baik pula perbuatannya. Jika ia rosak, rosak pula perbuatannya. Maka menjaga hati dari kerosakan adalah perlu dan wajib.
    Tentang perosak hati, Imam Ibnul Qayyim rahimahullah menyebutkan ada lima perkara, 'bergaul dengan banyak kalangan teman (baik dan buruk), angan-angan kosong, bergantung kepada selain Allah, kekenyangan dan banyak tidur.'

    1. Bergaul dengan banyak kalangan
    Pergaulan adalah perlu, tapi tidak asal bergaul dan banyak teman. Pergaulan yang salah akan menimbulkan masalah. Teman-teman yang buruk lambat laun akan menghitamkan hati, melemahkan dan menghilangkan rasa nurani, akan membuat yang bersangkutan larut dalam memenuhi berbagai keinginan mereka yang negatif. Dalam paparan kehidupan, kita sering menyaksikan orang yang hancur hidup dan kehidupannya gara-gara pergaulan. Biasanya output semacam ini, kerana motivasi bergaulnya untuk dunia. Dan memang, kehancuran manusia lebih banyak disebabkan oleh sesama manusia. Oleh sebab itu, kelak di akhirat, banyak yang menyesal berat kerana salah pergaulan. Allah berfirman:

    "Dan (ingatlah) hari (ketika itu) orang yang zhalim menggigit dua tangannya seraya berkata, 'Aduhai (dulu) kiranya aku mengambil jalan bersama-sama Rasul. Kecelakaan besarlah bagiku, kiranya aku (dulu) tidak menjadikan si fulan itu teman akrab(ku). Sesungguhnya dia telah menyesatkan aku dari Al-Qur'an ketika Al-Qur'an itu telah datang kepadaku." (Al-Furqan: 27-29).


    "Teman-teman akrab pada hari itu sebagiannya menjadi musuh bagi sebagian yang lain, kecuali orang-orang yang bertakwa." (Az-Zukhruf: 67).

    "Sesungguhnya berhala-berhala yang kamu sembah selain Allah adalah untuk menciptakan perasaan kasih sayang di antara kamu dalam kehidupan dunia ini, kemudian di hari Kiamat sebagian kamu mengingkari sebagian (yang lain) dan sebagian kamu melaknati sebagian (yang lain), dan tempat kembalimu adalah Neraka, dan sekali-kali tidak ada bagimu para penolong." (Al-Ankabut: 25).

    Inilah pergaulan yang didasari oleh kesamaan tujuan duniawi. Mereka saling mencintai dan saling membantu jika ada hasil duniawi yang diingini. Jika telah lenyap kepentingan tersebut, maka pertemanan itu akan melahirkan duka dan penyesalan, cinta berubah menjadi saling membenci dan melaknat. Kerana itu, dalam bergaul, berteman dan berkumpul hendaknya ukuran yang dipakai adalah kebaikan. Lebih tinggi lagi tingkatannya jika motivasi pertemanan itu untuk mendapatkan kecintaan dan redha Allah.

    2. Larut dalam angan-angan kosong
    Angan-angan kosong adalah lautan tak bertepi. Ia adalah lautan tempat berlayarnya orang-orang tiada tujuan hidup. Bahkan dikatakan, angan-angan adalah modal orang-orang tak bertujuan. Ombak angan-angan terus mengombang-ambingkannya, khayalan-khayalan dusta senantiasa mempermainkannya. Laksana anjing yang sedang mempermainkan bangkai. Angan-angan kosong adalah kebiasaan orang yang berjiwa kerdil dan rendah. Masing-masing sesuai dengan yang diangankannya. Ada yang mengangankan menjadi raja atau ratu, ada yang ingin keliling dunia, ada yang ingin mendapatkan harta kekayaan melimpah, atau isteri yang cantik jelita. Tapi itu hanya angan-angan belaka. Adapun orang yang memiliki cita-cita tinggi dan mulia, maka cita-citanya adalah seputar ilmu, iman dan amal shalih yang mendekatkan dirinya kepada Allah. Dan ini adalah cita-cita terpuji. Adapun angan-angan kosong ia adalah tipu daya belaka. Nabi Sallallahu alaihi wasallam memuji orang yang bercita-cita terhadap kebaikan.

    3. Bergantung kepada selain Allah
    Ini adalah faktor terbesar perosak hati. Tidak ada sesuatu yang lebih berbahaya dari bertawakkal dan bergantung kepada selain Allah. Jika seseorang bertawakkal kepada selain Allah maka Allah akan menyerahkan urusan orang tersebut kepada sesuatu yang ia bergantung kepadanya. Allah akan menghinakannya dan menjadikan perbuatannya sia-sia. Ia tidak akan mendapatkan sesuatu pun dari Allah, juga tidak dari makhluk yang ia bergantung kepadanya. Allah berfirman, ertinya:

    "Dan mereka telah mengambil sembahan-sembahan selain Allah, agar sembahan-sembahan itu menjadi pelindung bagi mereka. Sekali-kali tidak, kelak mereka (sembahan-sembahan) itu akan mengingkari penyembahan (pengikut-pengikutnya) terhadapnya, dan mereka (sembahan-sembahan) itu akan menjadi musuh bagi mereka." (Maryam: 81-82)


    "Mereka mengambil sembahan-sembahan selain Allah agar mereka mendapat pertolongan. Berhala-berhala itu tidak dapat menolong mereka, padahal berhala-berhala itu menjadi tentara yang disiapkan untuk menjaga mereka." (Yasin: 74-75)

    Maka orang yang paling hina adalah yang bergantung kepada selain Allah. Ia seperti orang yang berteduh dari panas dan hujan di bawah rumah laba-laba. Dan rumah laba-laba adalah rumah yang paling lemah dan rapuh. Lebih dari itu, secara umum, asal dan pangkal syirik adalah dibangun di atas ketergantungan kepada selain Allah. Orang yang melakukannya adalah orang hina dan nista. Allah berfirman, ertinya:

    "Janganlah kamu adakan tuhan lain selain Allah, agar kamu tidak menjadi tercela dan tidak ditinggalkan (Allah)." (Al-Isra': 22)

    Terkadang keadaan sebahagian manusia tertindas tapi terpuji, seperti mereka yang dipaksa dengan kebatilan. Sebahagian lagi terkadang tercela tapi menang, seperti mereka yang berkuasa secara batil. Sebahagian lagi terpuji dan menang, seperti mereka yang berkuasa dan berada dalam kebenaran. Adapun orang yang bergantung kepada selain Allah (musyrik) maka dia mendapatkan keadaan yang paling buruk dari empat keadaan manusia, yakni tidak terpuji dan tidak ada yang menolong.

    4. Makanan
    Makanan perosak ada dua macam. Pertama , merosak kerana zat/materinya, dan ia terbahagi menjadi dua macam. Yang diharamkan kerana hak Allah, seperti bangkai, darah, anjing, binatang buas yang bertaring dan burung yang berkuku tajam. Kedua, yang diharamkan kerana hak hamba, seperti barang curian, rampasan dan sesuatu yang diambil tanpa kerelaan pemiliknya, sama ada kerana paksaan, malu atau takut terhina.
    Kedua , merosak kerana melampaui ukuran dan takarannya. Seperti berlebihan dalam hal yang halal, kekenyangan melampaui batas. Sebab yang demikian itu membuatnya malas mengerjakan ketaatan, sibuk terus-menerus dengan urusan perut untuk memenuhi hawa nafsunya. Jika telah kekenyangan, maka ia merasa berat dan kerananya ia mudah mengikuti komando syaitan. Syaitan masuk ke dalam diri manusia melalui aliran darah. Puasa mempersempit aliran darah dan menyumbat jalannya syaitan. Sedangkan kekenyangan memperluas aliran darah dan membuat syaitan betah tinggal berlama-lama. Barangsiapa banyak makan dan minum, niscaya akan banyak tidur dan banyak merugi. Dalam sebuah hadits masyhur disebutkan:

    "Tidaklah seorang anak Adam memenuhi bejana yang lebih buruk dari memenuhi perutnya (dengan makanan dan minuman). Cukuplah bagi anak Adam beberapa suap (makanan) yang bisa menegakkan tulang rusuknya. Jika harus dilakukan, maka sepertiga untuk makanannya, sepertiga untuk minumannya dan sepertiga lagi untuk nafasnya." (HR. At-Tirmidzi, Ahmad dan Hakim, dishahihkan oleh Al-Albani).


    5. Banyak tidur
    Banyak tidur mematikan hati, memenatkan badan, menghabiskan waktu dan membuat lupa serta malas. Di antara tidur itu ada yang sangat dibenci, ada yang berbahaya dan sama sekali tidak bermanfaat. Sedangkan tidur yang paling bermanfaat adalah tidur saat sangat dibutuhkan. Segera tidur pada malam hari lebih baik dari tidur ketika sudah larut malam. Tidur pada tengah hari (tidur siang) lebih baik daripada tidur di pagi atau petang hari. Bahkan tidur pada petang dan pagi hari lebih banyak mudharatnya daripada manfaatnya. Di antara tidur yang dibenci adalah tidur antara solat Subuh dengan terbitnya matahari. Sebab ia adalah waktu yang sangat strategik. Kerana itu, meskipun para ahli ibadah telah melewatkan sepanjang malamnya untuk ibadah, mereka tidak mahu tidur pada waktu tersebut hingga matahari terbit. Sebab waktu itu adalah awal dan pintu siang, saat diturunkan dan dibagi-bagikannya rezeki, saat diberikannya barakah. Maka masa itu adalah masa yang strategik dan sangat menentukan masa-masa setelahnya. Oleh itu, tidur pada waktu itu hendaknya kerana benar-benar sangat terpaksa. Secara umum, saat tidur yang paling tepat dan bermanfaat adalah pada pertengahan pertama dari malam, serta pada seperenam bagian akhir malam, atau sekitar lapan jam. Dan itulah tidur yang baik menurut pada doktor. Jika lebih atau kurang daripadanya maka akan berpengaruh pada kebiasaan baiknya. Termasuk tidur yang tidak bermanfaat adalah tidur pada awal malam hari, setelah tenggelamnya matahari. Dan ia termasuk tidur yang dibenci Rasul Sallallahu 'alaihi wa sallam .

    ~renungan~

    "Lombong emas dalam diri kamu adalah fikiran kamu. Kamu dapat menggalinya sedalam-dalamnya dan sepuas-puas yang kamu inginkan -Abdullah Mansur M.H"

    ~renungan~

    Mengetahui sesuatu dan memahami segala sesuatu adalah lebih baik daripada mengetahui segala sesuatu, tetapi tidak memahami sesuatu."

    ~cinta~

    salam....bg aku cinta itu terlalu complicated...ya...terlalu rumit....aku pasti semua org bersetuju...cinta tidak selalunya indah....adakalanya manis...dan adakalanya pahit....dan jika pahit....apakah puncanya????siapa yang menjadi penyebab?????dan bagaimana anda mengendalikan masalah dalam hubungan anda??dan pastinya kita mesti bijak dalam menyelesaikan masalah....ego???argh...itulah masalah utama....ya...jika masing2 ingin mempertahankan ego masing2...bila masalah akan selesai..???bg aku sendiri.....ya..aku juga byk kekurangn dlm hubungn aku...tpi aku meminta si dia memahami ku....bg pendapat aku....bertolak ansur,jujur,ikhlas,bertanggungjawb,humble,menghormati org laen,sabar...merupakan resepi dalam satu perhubungan....adakah anda setuju dgn pendapt ini????tpi seorg perempuan seperti aku ini....yg masih jahil mengenai agama...aku memerlukan lelaki yg baek budi pekertinya...yg dapt membimbing aku menuju ke jalan yg diredhai oeh ALLAH....aku mempunyai sikap yg aku sendiri tidak berkenan...ya...aku jenis yg baran(x la kaki pukul..heheehe)....aku jenis yg kuat cmburu..aku juga bukan jenis yg berdikari..kecuali keadaan memaksa....aku jugak jens yg ske menangguhkan kerja...jdi aku harap....lelaki yang aku cintai dan mencintai aku dpt menerima diri aku yang serba kekurangan ini dgn hati yang ikhlas mencintai ku.....bukan diatas faktor2 laen...tpi kerana aku ialah nazrien....wasalam...

    ~renungan~

    " Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika bertemu seseorang yang sangat bererti dan mendapati pada akhirnya bahawa tidak demikian adanya dan harus melepaskannya pergi."
    spacer

    ~Taubat Seorang Hamba~

    Penyanyi : Irsyadee Feat Hafiz Hamidun

    (Part Hafiz)
    Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
    Oh Tuhan Maha Kuasa,
    Terima taubat hamba berdosa...

    (Part Irsyadee)
    Ku akui kelemahan diri,
    Ku insafi kekurangan ini,
    Ku kesali kejahilan ini,
    Terimalah 3x.....
    Taubatku ini.....

    (Part Irsyadee)
    Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
    Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.

    (Part Irsyadee)
    Ku akui kelemahan ini,
    Ku insafi kekurangan ini,
    Ku kesali kejahilan ini,
    Terimalah 3x...
    Taubatku ini...

    (Part Hafiz)
    Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...

    (Part Irsyadee)
    Ku akui kelemahan ini,
    Ku insafi kekurangan ini,
    Ku kesali kejahilan ini,
    Terimalah 3x....
    Taubatku ini...

    (Part Hafiz)
    Ku akui kelemahan ini,
    Ku insafi kekurangan ini,
    Ku kesali kejahilan ini,
    Terimalah 3x..
    Taubatku ini...

    ~ku ingin kamu~

    Demi semua yang ku jalani bersamamu

    Kuingin engkau jadi milikku

    Ku ingin kau disampingku

    Tanpa dirimu

    Ku hanya manusia tanpa cinta

    Dan hanya dirimu yang bisa

    Membawa syurga dalam hatiku

    Ku ingin engkau menjadi milikku

    Aku akan mencintaimu

    Menjagamu

    Selama hidupku

    Dan aku akan berjanji

    Hanya engkau yang ku sayangi

    Ku akan setia disini menemani

    Sentuhanmu bagaikan tangan sang dewi cinta

    Yang berhiaskan bunga asmara

    Dan membuatku tak kuasa

    Kuingin engkau jadi milikku

    Aku akan mencintaimu

    Menjagamu

    Selama hidupku

    Dan aku akan berjanji

    Hanya engkau yang ku sayangi

    Ku akan setia disini menemani

    Di setiap alir darahku

    Tersimpan di hati kecilku

    Bahwa dirimu terindah untukmu

    Kuingin engkau jadi milikku

    Aku akan mencintaimu

    Menjagamu

    Selama hidupku

    Dan aku akan berjanji

    Hanya engkau yang ku sayangi

    Ku akan setia disini menemani

    *Selama ku masih bisa bertahan

    Selama ku masih bisa bernafas

    Selama tuhan masih mengijinkan

    Ku ingin selalu menjagamu

    Ulang*

    Oleh nazrien

    Dedikasi dari sharil iman

    ~renungan~

    Tidurku tanpa teman,
    Malamku tak berbintang,
    Lena mengusik kedamaian malam,
    Keheningan, kedamaian
    kurniaan dariMu Ya Allah,
    Bukti KebesaranMu Ya Rabbi,
    Tunduk tafakurku hanya untukMu,

    Tidurku kini bteman,
    Dengan nikmati cintaMu YaRABBI,
    Terasa kerdil dihati ini,
    Mendambakan cintaMu,Ya Rahman



    Cinta sejati
    CintaMu YaAllah,
    Cinta suci
    CintaMu YaRahim,
    CintaMu takkan ku sia-siakan,
    Bahkan hanya itu yang ku perlukan…
    Semoga hambamu ini,
    Sentiasa berada dibawah naunganMu,
    Tuhan yang mentadbir sekalian alam…

    iLuvislam.com | Discover the Beauty of Islam

    iLuvislam.com | Discover the Beauty of Islam

    ~renungan~

    "Adab dan akhlak adalah ibarat pokok dan kemasyhuran adalah seperti bayang-bayang. Tetapi malangnya, kebiasaan orang lebih melihat bayang-bayang daripada pokoknya."

    ~What is the meaning of love?~

    A distracting and often unrequited obsession which causes great pain and annoyance, as well as containing a great deal of obligation and expense.

    Monday, April 26, 2010

    ~ada dia atau tiada dia~

    salam....blog nie nampaknyer telah menjadi kekasih aku....tempat aku mengisi kesunyian aku...tempat aku meluahkan rasa aku....tempat aku menghabiskan mase lapang aku....walaupon blog nie x bernyawa....x dpt berkata2...tpi sekurang2 blog nie dapt mengubat rase yg ku pendam selame nie..haha..lawak la plak....hehe...sejak2 nie...aku x tau la ape yg sedang berlaku skunk nie....ya...aku buntu....kerana ape??ntah la....sejak2nie jg aku dpt menyesuaikn diri aku tanpa dia....aku dpt menyesuaikan diri tanpa msej dia...tanpe pggilan dari die....ya....aku tau tu...mungkin die sibok ngan exam......ya....aku mengetahuinya...aku cuba menjadi seorg kekasih yg memahami...tidak cukup kah lagi???aku seorg yg ceria.....tpi aku x mampu menjadi seorg remaja yg ceria jika masalh nie meghantui aku.....silapkah aku???adakah kerana jarak yg jauh memisahkan kita menjadi punce kedinginan kite???aku pon tak tau mengape.....argh!!keadaan nie wat aku x dpt berfikir dgn rasional.....die begitu dingin dgn aku.....hahaha....erm....aku seorg pencinta yg setia....setia pada seorg lelaki walaupon jarak memisahkan kita......aku rindu sayang kamoo......aku takut aku penat...penat melalui semua ini.....argh!!adakah perpisahan menjadi jalan terbaek buat kita???oh...tidak!!aku takot.....aku bimbang...adakah aku mampo hidup tanpa mu???aku penat untuk memulakn satu perhubungan serius yg bru.....arghhh!!pasti mengambil mase tuk mengenali hati budi masing2....pasti sudah cukup membuang mase aku....oh tuhan...ape yang aku perlu lakukan.....tolonglah hambamu yg lemah ini.....yang kerdil...yg tidak pernah lepas membuat kesilapan.....oh tuhan....kau tabahkan hatiku ini.....kau kuatkan hati ini...oh...tuhan....aku sayangkannya......aku rindukannya....adakah perasaanku ini sama dengan perasaannya...adakah dia merasai gelora dijiwaku ini???aku benci....aku rindu..aku sayang...

    ~kawan2 aku part 2~


    pic nie plak....spesel 4 dak2 gurls ostel....hehe...saje jer pkai bju tu..padahal cikgu x bg pon..ske ati ktaorg jer..haha....16/mei/09~ari guru~

    ~kawan2 aku~


    pic nie diambil mase 2/06/09.....mase tu kat pekeliling....bju merah tu(yan) mmg kitaorg lame x jumpe...rindu korg!!aku dan masitah(oren) tu balik naek bas same2..hehe..beselah..sekolah jauh...haha(smkppptr)

    ~adik aku~



    salam......sambung story k....haha...ni nak citer pasal adik aku la...hehe...aku panggil dier muaz la...dier sorg jer adik aku..n aku adalah anak sulong..merangkap anak tunggal perempuan..haha...berumur 13 tahun..lahir pada 27 january 1997..hehe..mak aku keguguran 3x...so rezeki 2 org je la anak....sometimes...kitaorg gaduh bagai nak rak...sometimes...kitaorg mcm bes fren..haha.....

    ~who i am~



    helllo to all...haha..rupe2 nyer aku lupe nak intro diri aku sendiri..haha...tu la..sebok sgt pasal masalah org laenn...haha...(sebenarnye masalah aku)hehe...kalo nak story...mmg pjg sgt la...so..aku pendekkan....taun nie aku berumor 18 tahun....yup2...da 18 thun menghirup udara di bumi yang indah ini...life aku.....nth la...tpi family aku nie jenis berpindah randah la.....yela....sebagai tuntutan kerja....kerja ape???x perlu tau la..haha...tpi dalam bidang perhotelan la....haha....aku lahir pada 27 march 1992....di hospital MENTAKAB....PAHANG....di mane skunk ni hosptal tu menjadi sebuah hospital sakit jiwa atau femes dgn panggilan gler!!setelah sebuah hospital yg terbesar di pantai timur(aku difahamkan mcm tu la) dibina di bandar TEMERLOH(bdr ikan patin...nyum2...)so,aku nie automatik org pahang la!!!haha....manakala mak aku ni telah dilahirkan di negeri MELAKA.....(aku punyer moyang belah datuk aku baba nyonya)hehe....tpi telah berhijrah ke PAHANG tuk menjadi peneroka felda....ayah aku pula telah dilahirkan di KEDAH......(yang ni plak ader la keturunan keling ckit-di mana aku pun kadang2 ckp belit2..-,n siam)haha....ayah aku berhijrah ke PAHANG tuk mencari rezeki.....so,kalu org tanye aku org mane...aku ske ati la nak cakap aku org MELAKA,KEDAH,PAHANG+PERAK(skunk aku duk perak)haha....pendidikan terakhir aku ialah spm(SMK PPPTR)....kekasih???ader.......haha....sambung nanti...

    ~arghh!!!x tido ag???~

    ....ape aku nak wat nie???hahaha.....x tido ag...adakah itu sebagai tanda protes???opsss!!hahahaha....

    ~akhirnya~

    salam.....akhirnye..aku sampai jgk rumah..haha..stelah melalui perjalanan dari kg ku di utara tanah air....rindu rumah...haha...

    Sunday, April 25, 2010

    Tarikh Keputusan Permohonan ke IPTA Sesi Akademik 2009/2010

    Tarikh Keputusan Permohonan ke IPTA Sesi Akademik 2009/2010

    Permohonan Kursus Perguruan Lepas SPM KPLSPM Ambilan Jun 2010

    Permohonan Kursus Perguruan Lepas SPM KPLSPM Ambilan Jun 2010

    Syarat Kelayakan Masuk Ke Tingkatan 6 2010

    Syarat Kelayakan Masuk Ke Tingkatan 6 2010

    ~morning all~

    ....morning.....!!!hahaha....pagi di kampung!!@ kedah....nasib baek line broadband di kg nie amat sgt bgus!!!!!erm....nampaknyer...aku terpakse menarik balik kate2 yg menggambarkan kegembiraan aku tu....hahahah...aku bru je check semakan panggilan temuduga kursus kplspm..hahahaha..malangnyer..aku x dpt...erm....kekecewaan yang melanda jiwa aku ketika ini....hahaha...aku bukan la berminat sgt...tpi sekurang2nyer......ia dapt mengubati kekecewaan dihati aku setelah gagal mendapat tawaran di matrik in 1st intake...aku hanye berharap...matrik in 2nd intake ni aku dpt la...hahaha....sedih....memang sedih....omg!!!!hahaha.....aku rase amat tertekan kini.....hehehe.....xpela...sbar je....

    ~penat da~

    ...nampaknyer...aku da penat belek blog nie...hehe...yela..wat la mane2 yg patut...k la..esok sambong lagi...da!!

    .....salam permulaan sebuah kehidupan baru......

    ..salam..hehe..akhirnyer aku x percaye...yang aku sudah mempunyai blog sendiri....hehe...bukan ape...aku nie boleh lah dikire sebagai pemalas jgk la kalu nak wat karangan time skolah dulu..haha...esok nak antar...malam bru sibok nak draft karangn la...tu pon asenyer mcm nak pecah otak..hahaha....x pon..agak2...memang da mls sgt..or mcm x sempat gler nak wat..ape ag..copy je la org punyer..haha..tpi copy pon yg point2 lak..hahaha....ops!!kantoi la beb...jgn kasitau cikgu bm tersayang ku...mr fadli...tau...hahaha...so..aku harap...ape yg aku wat ni..bukan hanye sekadar.....hangat2 tahi ayam la...so..hope aku dpt teruskan jugak menjayakan blog nie...walaupon x derk org nak bace...hahaha..takpela..yg penting..blog nie dapat mengisi jiwa aku yg kadang2 kesunyian dek angkara sikap si dia yang mengalahkan gurl period..haha...so...permulaan....knpe blog nie bertajuk ~aku cyunk dia(anje)~?coz aku rase aku sedih n sunyi...disamping perasaan aku yang sayangkan dia,,,hahaha...k tu je la utk post ni.....da......