----welcome!!!---


I made this widget at MyFlashFetish.com.

nuff!!!

Followers

About Me

My photo
I am cik rien....22 years old(27 march)...trying best what im doing..love people who love me.. :)...
Showing posts with label ~kskb jb~. Show all posts
Showing posts with label ~kskb jb~. Show all posts

Thursday, August 7, 2014

~masa rehat yang panjang kian tamat~




assalamualaikum dan selamat petang...hehe..yer...hari ni aku nak cerita pasal masa rehat yang panjang kian tamat...
sekejap je pun cuti aku sementara nak kerja...aku tamat latihan secara rasmi nyer pada 30 Jun 2014...aku dah nak start kerja plak pada 11 Ogos 2014....so x lama pun.
paling kurangpun dapat lah beraya panjang sikit dengan family sebelum berkhidmat untuk masyarakat..gitewww..hahah

aku sebenarnya kat rumah ni  derk lah buat ape sangat..macam biasa..aku jadi driver sambilan..hahaha
skill memotong bawang aku makin baik...k.k....tapi skill memasak tu...kena improve lagi lah..
haha
oke..aku nak tunjuk gambar malam farewell group aku hari tu...kalau x silap 13 Jun 2014...
jom...

p/s: picture ni kami ambil khas dari photographer yg kami tempah...maaf x ingat nama ape...terima kasih amek gambar cantik cantik


grand paragon hotel..jb..puas hati..grand tempatnya..haha

photobooth uoollsss..jangan memainnnn..



sahabat.....dan abaikan gambar interframe dalveen..haha


acah acah misai persis wak doyok..hahhaha

sebelah aku ni kawan gaduh..x boleh duduk dekat dekat...

group assignment since sem 2!!

yer...adibah yang penyibokkkk...orang nak ambik gambar sorang die sibok jugak nak duk sebelah aku

yang kecik molek ni my lecturer....ko ingat rapat ngn tcer x kena marah???aku,,dibah..ana lagi teruk kena marah..hahaha

aku x paham motif ni..maybe kami mencucuk bintang persis ala ala tahun 60an?? (yeye je 60an)

haha...that's it...karang letak gambar gambar lagi banyak kang mcm over plak kan...hahah..kbai...












Sunday, September 1, 2013

~aku bukan gila~

assalamualaikum..
hari ni hari ke dua aku bercuti mid sem
..aku dah start klinikal minggu lepas..
dan penempatan pertama aku ialah di HOSPITAL PERMAI
hospital ni adalah satu institusi Mental di Malaysia ... senang cerita orang kampung cakap hospital gila lah..
hospital ini menerima pesakit dari kelantan,pahang,terengganu,negeri sembilan,melaka dan johor sendiri.
hospital ini sangat luas...
pastu macam macam ward ade..untuk orang tua..untuk kanak2..tahanan jenayah...macam2..
kelengkapan kat sini sangat lengkap...
aku x tahu lah..memang mcam x seronok kat sini..sebab kami x aktif mcm kat ward..tapi kadang2 seronok jugak tengok keletah mereka...sebenarnya mereka ni x lah teruk pun....mereka ade jugak buat roti...lepas tu berniaga..ade yang bekerja...ikut tahap penyakit mereka..
aku kadang2 sedih tengok mereka..sebab aku tahu mereka x mintak jadi mcam ni..lepas tu tgk kes mereka..mcam..ohhh..sebenarnya hidup ni x lah seindah mana..tapi kebanyakan mereka banyak berpunca dari masalah keluarga lah...
sebenarnya..keluarga ni memang memainkan peranan...peranan untuk beri sokongan moral kepada mereka untuk sembuh...beri kasih sayang yang cukup...
korang tahu x...aku rase sangat berpuas hati bila aku dapat suap patient yang dah tua makan...aku sangat pasti mereka sangat dahagakan kasih sayang dari anak2..kalau patient yang lelaki aku berhati2...takut lah apa apa kan..hari ke dua aku kat hospital permai..aku g hantar patient buat physiotherapy...tgk dorg bersenam..haihhh aku mcam nak join sekali jer...hahahaha
hari ke tiga aku praktikal kat ward lelaki plak...
then...aku nampak spark(kawan lelaki sama batch tapi die amek course occupational therapy)  amek patient...then..aku cakap 'spark,aku nak ikut!' die pun 'ok,jom' disebabkan aku bosan sangat sebab ward tu lelaki....
aku pun ikut die....die dah mcm tourist guide dah sebab die dah praktikal lama..7 minggu..mcam2 gelagat aku jumpe...die bawak2 aku jalan2..hehehe....memonteng kejap gitu...tapi bukan jalan2 ke mana..kat hospital permai jugak sebab ade beberapa ward yang kami x masuk..sebab tu kami masuk..anyway...thanks spark sebab jadi tourist guide kami..ekekeke...ok lah..tu je kot setakat ni yang aku nak cerita...ok babai



aku x amek pic sebab aku menghormati kehidupan mereka.. :)

Saturday, August 3, 2013

~friday in blue~



assalamualaikum semua...selamat berpuasa..selamat hari raya...hihi....
nak citer pasal semalam..semalam hari rasmi..so x payah pakai uniform...bosan sebenarnyer pakai uniform...hahaha..so kami ada baju korporat sendiri...yyyyeayyyyy
comel kan...hikhikkkkk/ (perasan sendiri)


happy sangat sebab nak balik



aku..dibot...eli

ni kumpulan research aku

ecececehhhh..serius lah kan..hahaha






Thursday, December 6, 2012

~angkasawan buat ku hampir pengsan~

salam...27 november lepas...ehem...dah lama gila aku baru nak update blog kan...hahahaha...ok2...sorry lah.. *bajet ramai readers*
hari tuh x lah excited sangat bile angkasawan kite SMS datang kolej aku sebab aku n group aku kalut memikirkan nak dapat cross...kalau x x boleh balik rumah cuti sem... ==' kejam tau x??
tapi pergi jugak sebab rugi kalau x pergi tahu..hahaha..
x xcited konon tapi kami lah pergi paling awal dan beli barang2 die paling awal...hahaha..nak dapat sign gitu...bile die dtg...die turun tangga and aku org paling tepi n die senyum kat aku...wow..rase mcm nak pengsan...walaupun dah tua tapi hensem lgi...hahhahaha..layan gambar nie

ngn kereta pun jadi

pic nie last sekali patutnyer...kitorg tunggu jugak...kami memang muke x malu..jgn risau kami paham...hahaha

pic nie before die smpai..kan aku dah kate pic2 nie semua x ikut urutan


aku kat belakang n dorg  x reti nak beratur...hate their attitude..lol...kidding...

walaupun dah bertahun program nie..tapi x sme kalau pengalaman tuh diceritakan sendiri kan..haha

ok lah..tu jer aku nak citer...


Thursday, November 22, 2012

~happy gila!!~

salam..semalam aku pergi trip to sunway lagoon...muahaha...x derk lah gempak sangat bunyinye...aku g ngn english members....untuk meraikan pemenang spell it right anjuran english club..waaa...syok kan...semalam kalii ke dua aku g sunway..peerghh..memang best sangat sebab dapat pergi ngn kawan2 yg sekepala....8 orang yg sekepala....aku nie gayat2 pun naek jugak roller coster 2 kali tau...hahahahah..well sakit2 badan jangan cerita lah..happy sangat...pastu belah malamnye kitorg g icity plak....tengok2 lampu....hmmm biase jer...tapi apa yg membuatkan luar biasa is kitorg abeskan duit untuk game super swing dan bumper car!!! 2 kali maen bumper car...sakit bdan tau x kena langgar ngn budak2  ni..hahahah....well..anyway..semua best..





kbai...muahhh

cik rien tgh sakit bdan lagi nie...hahah

update pic...

















Saturday, July 21, 2012

~SELAMAT BERPUASA~

assalamualaikum...selamat berpuasa..
hari nie aku berpuasa kat ruumah..walaupun cuti 2 hari tapi aku bersyukur dpt bersama mereka...

anyway....nak share pic aktiviti aku kat kolej sepanjang minggu nie...
SPELL IT RIGHT!!
ANJURAN ENGLISH SOCIETY





SEMESTER 3..AHAHA...

PIC KREDIT TO ROSELL AND JOE ISMAIL :)

ANYWAY SELAMAT BERBUKA PUASA...




Monday, November 28, 2011

~nak kenal nurse2 di malaysia??~

salam semua..salam maalhijrah..
hehe..lambat wish plak..
ok..aku nak tanye lah kan..kalau korg g hospital besar2 tuh..pernah x nampak nurse pkai line warne warni kat tudung atau cap dorg tuh??
dulu aku pun pelik jugak..
yerlah ader warne biru..purple..
aku tanye la kazen aku...die staff nurse..so baru la aku paham...
hehe
n then bile aku blajar nursing nie..aku pun paham dah...rupenyer bukan 2 kaler jer...tapi banyak kale..hehe..
lets check it out!!!

line biru nie staff nurse
kalau aku lulus dengan jayanyer..aku pakai line biru nie lah.. :)

line oren nie jururawat pembdahan pergigian(DSA) U 14

Nie plak jururawat terlatih pergigian

ni plak bidan...

line purple nie plak jururawat masyarakat..

ok..sekian info untuk hari nie.. :)

Tuesday, October 4, 2011

~ape cer aku kat ward nieh!!`



hari nie...genaplah 2 hari aku bertugas di wad BARAT 3 ORTOPEDIK, HOSPITAL SULTANAH AMINAH JOHOR BAHRU..

mula2 masuk...amek hang...kena orientasi...
then....pukul 2 petang masuk ward...aduhh..x tau nak wat ape..huhuhu...
ok2...benda yang menarik perhatian aku is...ada seorg patient nieh...
aku tgk terlantar jer...hmm...pelik sangat...

ok....kitaorg dah didivide kan untuk menjaga patient di cubical masing2....cubical tuh macam......erm...kawasan lah...
hehe
patient aku...sikit jer...2 org..
hehehe

kedua2 nyer diebetis...
pelikkan ortopedik tu tulang...nape ader diebetes..hmm...dont know...
naek jer bas....perghhhhhh
baru terase kaki2 nie sakit....
mane boleyh duduk beb...duduk pun kejap2 jer...
patela @ tulang lutut nie boleyh tercabut dah gtu..hehehe
lenguh2 kaki aku..hehe

then...2nd day lah baru wat banyak procedure ckit..hehe
rupanyer2 baru lah aku kenal ngn gadis yang terlantar kaku di atas katil tuh....name dier  ADELTI.....INDONESIAN....yeah...16 YEARS OLD....accident...
patah tulang leher..kalau x silap yang menyebabkan lumpuh dari leher sampai kaki...sian kan....seorg yang putih....mate jer bergerak..
n the most important....dier mengingatkan aku pada seseorg....yes....bibir dier...hahaha....like someone...hehe...
sian kat dier...aku try jugak bercakap ngn dier....yeah....aku tau dier boring sangat...
mane taknyer...dah 6 bulan terlantar....cuba banyangkan kalau anda berada di tempat dier...
x boleyh bernafas sendiri...terpakse gune mesin..

;'(
aku harap dier dapat sembuh...walaupun org kata lumpuh nie macam susah nak sembuh..aku doakan agar dier sembuh....sedihnyer....
yeah...x lupe jugak kat kaki aku yang mcam nak tercabut nie...hehe


Tuesday, September 13, 2011

~kisah kawan aku yang diculik~



salam....
aku skunk kat kolej aku..
mak ayah aku hantar ahad lepas....

so...time sonok2 nak jumpe kawan....aku n kawan2 semua dikejutkan oleh satu berita kehilangn kawan aku....



macam x percaya kan???
kawan aku tuh dikenali sebagai aisyah....
dier sampai kat larkin around 1 pm bersama dengan seorang kawan...ahad tuh...dier pergi tandas n suoh kawan dier pgg beg dier...then selepas 4 jam tak pulang2....
then kawan dier pun blah...
biler macam tuh...kawan aku tuh report lah pada tcer kitorg...
cari kat larkin..then
mintak kebenaran untuk tgk cctv...
memang nampak die keluar tandas tuh..tapi
die hilang biler sampai kat eskelator..cctv x dapt snap dier..
report polis buat...mak ayah dier dari melaka datang jb...dah la kawan aku tuh baru lepas operate appendix...
then x lame pas tuh..."org" tuh send msg kat mak ayah dier cakap nak pinjam kejap anak dier....jangan report polis...
tapi polis mcam beselah...kate semua dirancang oleh aisyah..hmm kesian dier...dah la kurus...ntah makan ke x...
memang risau sangat...
macam mimpi jer semua nie kan...
semalam...dalam keadaan yang trauma...aisyah dah dikembalikan melalui bas...ke melaka dari kl....jauh kan org tuh bawak lari...ermm..skunk dier masih trauma lagi...hmmmdier senyap...x nak bercakap...hmmm..semoga dier selamat...dan kembali blajar di sini....
x tau latest news lagi

skunk takut sangat nak kuar