----welcome!!!---
nuff!!!
Followers
About Me
- sarah_lpu
- I am cik rien....22 years old(27 march)...trying best what im doing..love people who love me.. :)...
~xCHAnge uR lINk~
Sunday, April 22, 2012
Saturday, April 21, 2012
salam..minggu nie betul2 mencabar aku,,
aku praktikal di HOSPITAL SULTAN ISMAIL JOHOR BAHRU
aku baru first time masuk sana...
so macam org blur skit ah..
sebelum nie aku praktikal kat HOSPITAL SULTANAH AMINAH JOHOR BAHRU..
well aku x nafikan HSI memang canggih semua bes...peralatan boleyh dikatakan cukup..i guess..
doktor plak pakai lappy buat report bagai...haha..bagus..tapi biasalah kerja ngn manusia nie banyak karenahnya...
x campur ngn staff nurse lagi..ngn patient ngan waris...well..
aku try bersabar...bagi aku seronok bile dapat tolong patient..\
tapi aku mintak maaf kalau aku x sempat layan patient..contoh nyer macam nak tukar pampers or whatever lagi lah..
aku busy...patient plak 28 org...ade yang kena amek tekanan darah setiap 15 minit..setiap setengah jam...setiap jam..bukan sorg dua...lebih lagi..ntah lah....student plk x ramai...dalam 7 org...x campur ngn swasta..
nurse plak..hurmm...x tau ah..
banyak keje kena buat..kadang2 rase bersalah plak bile x sempat nak tolong patient...i mean macam tukar pampers cam tuh lah..
minggu nie aku rase down..sebab rasenyer x ubah cam kuli..cross plak x banyak dapat.. :( kena buat itu ini...haihh...kerja plak x same ngn partner yg selalu tuh..rase cam x derk keserasian..i dont know y...rase lambat sgt mase berlalu.. :(
esok aku cuti..alhamdulillah..
dan next week aku kempali ker HSA...nak kena keja cross nie kunk x boleyh nak masuk exam
aku memang down...sangat..aku rase menyesal masuk nursing nie..aku rase x kuat...aku mcm menyalahkan mak ayah aku sebab dorg yg suruh akumasuk sini....
bile aku down nie...result mid sem exam...lak nak kuar..lagi lah aku rase down teruk..aku rase banyak failed..
ptg semalam aku dikejutkan oleyh kawan aku..naz...ko lulus semua..
aku mcm...wow!!!!!!..
hahaha..x percaya gile...
alhamdulillah..syukur ya Allah,... :)
muehehe...pic mase walktahon hari tuh....ok....ku rase aku lah pling huduh sekali dalam pic tuh..hahaha
perjalann sejauh 5km..penat wooo...haha
baju rasmi kami....hehehe..
ni lah my crush.....eh??hahaha...nie tuan pengarah kesayangan kami
nie my head warden..hahaha
credit to naqi!!
credit to naqi!!
Monday, April 2, 2012
~akhirnya!!~
assalamualaikum..
weee.
hari nie shif petang..
nak tau x??aku wat keje giler semalam...waa..
aku g spore!!
lol...berani giler dowhh..kau hado..
dengan status aku as student gov..wahaha
aku patut nyer g kul 9.30...
then my ucuk plak bangun lambat...lol..my ucuk??
waha..just fren lah..name manje je tuh...kadang2 i panggil dier D..
then..pukul 11 baru gerak...
oh yeah..kolej aku kan sebelah hospital permai baru...ade ker die g amek aku kat hospital tuh...dier x perasan kolej aku kat sebelah tuh..lol
then...naek bas....lol...kena cepat kat imegresen kalau x kena tinggal bas..penat aku nak mengejar ucuk...laju banget...
haha..dah gaye tourist guide dah die...actually dier memang amek tourism...
die bawak aku jalan2..weee..tapi cuaca memang panas lah..aku plak pkai baju hitam..
lol...
walaupun x banyak cakap...tapi ok..enjoy..lol..
penat2...berjalan..naek mrt....laju..wahaha..cantik actually spore tuh..tapi bangunan die kat raffles rd tuh terlampau padat....err..aku rase cam terperangkap..actually camner lah ucuk boleyh nak keje kat sana...aku sedih jugak bile die kate nak keje kat sana... *lap air mate*
actually aku migrain gile time tuh..tapi tahan je,,,jalan kat sana..bes.. len kali nak g lagi lah..
dah janji ngn naqi and ana...my kolejmate..hahaha
tadaaaa..maaf...pic ucuk x dpat didedahkan..lol...
ucuk kite pelik..
Saturday, March 31, 2012
~happy bday to me!!~
salam...hari nie last day of march...
hari nie keje petang..
dikala aku sedang xcited untuk menyambut bday aku yg ke 20 last 27 march...aku telah berdepan dengan minggu mid sem exam...muahahah...sangat stress...dikala aku dapat call free...aku plak terpakse memikir..untuk mengutamakan studyku...tetapi ternyata aku kalah kerana melihat muka depan nota sahaja membuatkaan aku terus tensyen lalu mendail beberapa no unutk mengacau org..yeahhh dikala si iman sibok maen badminton...aku mencari no2 laen untuk aku kacau..wahaha..sepupu..kwan2 uitm...junior(menyamar)...kemudian....aku mule tensyen kerna telah membazirkan masa...hahaha...nampak x teruk giler aku!!hahaha...
ok2 anyway aku terharu sangat sebab aku dapat hadiah dari teman2 rapat!!!weeee
thanks to DIBOT,ANA,MAZLINA,ELLY,ZEE :')
DAN PIDAH..TAPI PDAH BG AWAL...BG KEK SARAWAK...SO DAH ABES AWAL..X SEMPAT SNAP..
dan thanks jugak kepada sesiapa yg wish...kawan kskb..kawan2 uitm..kawan2 sekolah....terima kasih sangat2....
kek pun ade tau..cheese kek..aummm...dapnyer
Subscribe to:
Posts (Atom)
